måndag 23 februari 2015

Learning by doing

Jag har ännu inte hört något mer från fabriken om mönsterrapporterna.
De hörde av sig tidigare och vill ha dem i ett annat färgformat än det jag gjort det i. Jag har ju fått lära mig att sådant som ska tryckas på papper och liknande ska vara gjord med CMYK-färger, medan sådant som ska visas på bildskärm ska vara i RGB-färger.
Sagt och gjort så gjorde jag allt i CMYK.
När vi sedan fick mail om att de ville ha det i RGB gick det en kall kåre genom min kropp. Tänk om jag skulle behöva göra om allt från början...
Men efter lite mailade med kunniga photoshopare fick jag veta att det borde räcka med att öppna bilden och spara om den som RGB. Vilket jag gjorde och vi skickade dem till fabriken igen.
I och med att inget hörts så förutsätter jag att det funkade att göra på det sättet - tack och lov!

Etiketterna har jag nästan gjort klart, och hängetiketten (hangtag) kommer att se ut så här på framsidan, och på baksidan kommer det att stå lite fakta om oss och våra kläder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar