måndag 16 februari 2015

Att skapa etiketter

Jag sitter för närvarande och jobbar med etiketter. Det ska vara en hel del olika etiketter på ett klädesplagg. Det är nacketiketten, hängetiketten, storleksetiketten, tvättrådsetiketten och sidoetiketten.


Jag har sett dem men aldrig reflekterat speciellt på dem. För mig har de enbart fyllt en funktion i fråga om vilken storlek den har, hur den ska tvättas samt ibland klippts bort för att den irriterar.

Nu är jag på andra sidan och ska skapa något som andra ska ta del av. Kunna läsa sig till den information som de behöver.

När det gäller hängetiketten (hang tag) så är det det roligaste. Den är störst och man har möjlighet att ta ut svängarna lite.


Den ska vara tilltalande och sticka ut. Det är svårt det där men jag tror att jag kan vara något på spåren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar